Kierownik USC: Agnieszka Kuklinowska
Tel: (94) 311 9510 e-mail:
a.kuklinowska@karlino.pl
Zastępca Kierownika USC: Iwona Bakalarska
e-mail: i.bakalarska@karlino
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy:
1. Sporządzanie aktów stanu cywilnego i załatwianie spraw wynikających z przepisów ustawy prawo o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz innych przepisów, a w szczególności:
1) rejestrację stanu cywilnego,
2) prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
3) przyjmowanie zgłoszeń i oświadczeń woli mających wpływ na stan cywilny osób,
4) wydawanie decyzji i postanowień w sprawach z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
5) wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń,
6) potwierdzanie i uwierzytelnianie odpisów aktów stanu cywilnego,
7) przyjmowanie oświadczeń woli w zakresie określonym w Kodeksie rodzinnym i opiekuńczym,
8) wydawanie zaświadczeń oraz rejestracja małżeństw konkordatowych,
9) organizacja uroczystości związanych z zawarciem związku małżeńskiego oraz długoletnim pożyciem małżeńskim,
10) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych,
11) wydawanie dowodów osobistych,
12) prowadzenie ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,
13) prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o zgromadzeniach, zbiórkach publicznych i cudzoziemcach,
14) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem imion i nazwisk.
2. Do zakresu działania stanowiska Zastępcy Kierownika USC należy zastępowanie kierownika USC w czasie jego nieobecności.
Urząd Stanu Cywilnego podlega bezpośrednio Zastępcy Burmistrza.