Przejdź do treści

Ostrzeżenia i komunikaty.

Informacje ogólne

Organy

Gmina

Urząd Miejski

Oświadczenia Majątkowe

Prawo lokalne

Konsultacje społeczne

Pomoc publiczna dla organizacji pozarządowych

Ocena oddziaływania na środowisko

Planowanie przestrzenne

Obrona Cywilna

Audyt wewnętrzny

Ogłoszenia

Rejestry

Wybory

Ochrona danych osobowych.

Informacje

WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

Wymagane dokumenty:

  1. Umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do Burmistrza Karlina.
  2. Kserokopia dokumentu właściciela lub podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, który składa podanie o wymeldowanie osoby.

Opłaty:

Podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 PLN. za wydanie decyzji.

Opłaty skarbowej należy dokonać:

w kasie Urzędu pok. Nr 5

lub na rachunek bankowy

PKO BP SA

40 1020 2791 0000 7202 0246 4451

Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.

Miejsce złożenia dokumentów:

  • bezpośrednio w biurze podawczym Urzędu Miejskiego w Karlinie pok. Nr 3
  • w toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednio prowadzącemu postępowanie – Inspektorowi do spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Karlinie pok. Nr 10

Termin i sposób załatwienia sprawy:

  • postępowanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2017.1257 t.j.).
  • termin obligatoryjny do załatwienia sprawy – ok. 2 miesięcy,w wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać:
  • decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
  • decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,
  • decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji wydanej przez organ I instancji( decyzja Burmistrza Karlina) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji ( Wojewoda Zachodniopomorski) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Karlina.

Uwaga:

W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowe w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Straży Miejskiej oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie. W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku, do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanowienia przez Sąd Rejonowy w Białogardzie- Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu( w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie). Z podaniem występuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.

Podstawa prawna:

Art.35 ustawy z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (Dz. U. 2017.657 z póź. zm.)